I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger / hajker tillkommer oftast en extra avgift.

Medlemsavgiften i vår kår är 365 kronor per termin inkl medlemsavgift för Scouterna och distriktet. För ledare/styrelse är den längre och är på 105 kronor per termin.

Det är viktigt att registrera sig som medlem för att försäkringar ska gälla och så att kåren får kontaktuppgifter.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

För att samla in pengar till kåren har vi under året ett antal arrangeman ( t.ex Naturens dag, Julbasar, Julmarknad på torget samt någonn försäljningskampanj t.ex. New Body i februari / mars.